[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 130: preg_replace(): Compilation failed: subpattern name expected at offset 52
Beheerdersforum-xsbb.nl • Een forumlid krijgt foutmelding bij inloggen

Beheerdersforum-xsbb.nl

<color=#990033>Een forum voor jou? Kom hier bij ons, wij hebben de juiste forums, ook voor jou..</color>
Het is momenteel do 02 mei 2024 12:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 dec 2011 22:06 
Offline
beetje thuis
beetje thuis

Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:28
Berichten: 12
Hoi hoi,

Ondanks diverse suggesties kan ik het probleem dat één van mijn leden bij het inloggen ervaart niet oplossen.

Zij logt thuis in via wifi op haar laptop en telefoon, bij beide krijgt ze wanneer ze mijn forum openen wil:

Error 503 : Service Temporarily Unavailable

Ze kan wel vanaf andere locaties inloggen, en via 3G op haar mobiel lukt het ook. Het probleem ligt dus bij haar eigen verbinding.
Ik heb haar al voorgesteld om haar firewall instellingen te controleren, ook die van haar router. Ze zegt dat het probleem blijft ook wanneer ze de firewall van haar router uitzet. Ik heb haar geadviseerd de router te resetten/terug te zetten naar fabrieksinstellingen (of ze dit gedaan heeft weet ik niet).

Heeft iemand enig idee hoe zij dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

groetjes
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011 07:45 
Offline
----------------
----------------

Lid geworden op: do 26 aug 2010 10:36
Berichten: 333
karen schreef:
Hoi hoi,

Ondanks diverse suggesties kan ik het probleem dat één van mijn leden bij het inloggen ervaart niet oplossen.

Zij logt thuis in via wifi op haar laptop en telefoon, bij beide krijgt ze wanneer ze mijn forum openen wil:

Error 503 : Service Temporarily Unavailable

Ze kan wel vanaf andere locaties inloggen, en via 3G op haar mobiel lukt het ook. Het probleem ligt dus bij haar eigen verbinding.
Ik heb haar al voorgesteld om haar firewall instellingen te controleren, ook die van haar router. Ze zegt dat het probleem blijft ook wanneer ze de firewall van haar router uitzet. Ik heb haar geadviseerd de router te resetten/terug te zetten naar fabrieksinstellingen (of ze dit gedaan heeft weet ik niet).

Heeft iemand enig idee hoe zij dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

groetjes
Karen


Mogelijkerwijze ligt dit aan haar internetbrowser.
Als dat probleem alleen op haar computer zich manifesteert en op een andere compter niet dan is dat zo.
Zeg haar;
firefox installeren.
Wat gebeurt er dan?
of google chroom
er zijn er verschillende en ze zijn allemaal verschillend in de werkwijze.
PS. ik kan ook niet volledig werken met bv IE8 terwijl dat met IE7 en XP weer prima gaat.
Fijne Kerstdagen


ps. Je kunt me natuurlijk de forumlink sturen van dat forum. Dan registreer ik mezelf.
---------------------------------------------------------
Dit vind ik op Internet
“Error 503, service unavailable” dàt zegtie « Baas-Braal's Blog
“Error 503, service unavailable” dàt zegtie. sep26 by baasbraal. Nu kan ik bij
niemand van jullie reageren! Ik heb allemaal prachtige logjes gelezen, ...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011 08:25 
Offline
beetje thuis
beetje thuis

Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:28
Berichten: 12
Hoi Peter,

Dankjewel voor je suggesties. Verschillende browsers heeft ze al geprobeerd, dat lost het probleem niet op. Het probleem is niet alleen op haar computer, maar ook op haar mobiel en alleen wanneer ze thuis via haar wifi inlogt.

Attent van je dat je je wilt registreren maar zij is op dit moment de enige die dit probleem ervaart en ik denk zelf dat het niet zozeer met het forum te maken heeft. Eerder dat de firewall van haar router de toegang tot het forum heeft geblokkeerd op een bepaald moment. Evengoed bedankt voor het meedenken!

Groetjes
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2011 12:00 
Offline
----------------
----------------

Lid geworden op: do 26 aug 2010 10:36
Berichten: 333
Weet je wat.
Laat ze proberen uit te leggen wat haar computer is. Tijd genoeg.

Welke windows?
Welke browser?
Router?
Beveiligingen toegepast?
Instellingsbeveiligingen van windows speciaal?

Er is een programma waarmee ik kan testen.
Ik leg jou uit hoe dat werkt.
voor windows.

Klik start
klik uitvoeren
services.msc (klik oke)
Duurt even.
Je hebt de pagina Services (lokaal)
Als je haar gegevens hebt, die ik zei, dan kun je proberen hier te kijken of je iets apparts kunt vinden.
Iets staat uitgeschakeld of handmatig of iets dergelijks.
Eerst niet veranderen.
Vergelijk dat eventueel met jouw eigen computern.
Ik ken deze truuk alleen als er windows geïnstalleerd is.

Groeten en wees voorzichtig a.u.b.
peter
===================================================







karen schreef:
Hoi Peter,

Dankjewel voor je suggesties. Verschillende browsers heeft ze al geprobeerd, dat lost het probleem niet op. Het probleem is niet alleen op haar computer, maar ook op haar mobiel en alleen wanneer ze thuis via haar wifi inlogt.

Attent van je dat je je wilt registreren maar zij is op dit moment de enige die dit probleem ervaart en ik denk zelf dat het niet zozeer met het forum te maken heeft. Eerder dat de firewall van haar router de toegang tot het forum heeft geblokkeerd op een bepaald moment. Evengoed bedankt voor het meedenken!

Groetjes
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2012 18:13 
Offline
beetje thuis
beetje thuis

Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:28
Berichten: 12
Hoi Peter,

Sorry dat ik nog niet eerder op je bericht heb gereageerd. Ik heb zelf een paar drukke weken achter de rug en het betreffende forumlid was een tijdje naar het buitenland.

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Dit is een stukje uit de mail die ik vandaag van haar ontving:

Ik ben helaas nog steeds niet verder gekomen. Nog even de stappen die ik gezet op de afgelopen periode.

Het moet inderdaad aan de router liggen had ik mij bedacht. Omdat ik het probleem heb op zowel mobiel, ipad (net nieuw) en laptop. Via mijn mobiel via 3G lukt het namelijk wel.
Ik log inderdaad in op de router. Op de router heb ik de volgende stappen gezet:
- firewall uitgezet --> geen effect.
- terug naar fabrieksinstellingen --> geen effect.
- router aan en uit --> geen effect.
- router geheel van de stroom --> geen effect.

Heb inmiddels ook de nieuwste software op de router. Dat heeft de KPN geregeld op afstand. Zelfs dat heeft geen effect.

Ik kan wel op andere fora, ook met xsbb in de naam. Dus volgens mij van dezelfde software.

Op internet heb ik gelezen dat soms de software IP adressen kan blokkeren. Dat was op een forum met xsbb in de naam waar een deelnemer dezelfde melding kreeg.
Zou jij dat nog kunnen uitzoeken? Ik ben echt alles geprobeerd. Ik weet geen andere oplossingen meer. Ik heb voor de rest namelijk nergens problemen en dat is ook zo vreemd.


Inmiddels is er nog een forumlid bijgekomen dat sinds twee weken niet meer op het forum kan komen, en dezelfde foutmelding krijgt. Deze heeft het via diverse browsers geprobeerd zonder succes.

Weet je of het bij meer mensen voorkomt dat ze niet op een forum kunnen komen dat bij xsbb gehost wordt? Ik begreep van mijn man dat hij een tijdje geleden in een hotel was waarvandaan hij ook niet kon inloggen op het forum. Hij gaf aan dat hij een 503 foutmelding kreeg, maar dat daar ook bij stond dat het ip adres waarvandaan hij probeerde in te loggen geblokkeerd was. Ik zal kijken of het me lukt te achterhalen wat de exacte melding is die deze leden krijgen bij aanmelden. Hopelijk komen we dan een stap verder.

Jouw programma durf ik nu even niet aan, beide leden zijn niet heel erg bedreven in computers en als ze per ongeluk een instelling wijzigen dan heb ik ze nog verder van huis geholpen.

Bedankt voor het meedenken
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2012 21:18 
Offline
----------------
----------------

Lid geworden op: do 26 aug 2010 10:36
Berichten: 333
Nee, ik heb zover ik weet nog niemand dit probleem heeft aangedragen.


Een router moet passen bij het internetsysteem gebruikt.
Voorbeeld???
UPC heeft kabel
kpn onderbedrijven van KPN gebruiken ADSL
Als daar een switch inzit dan kan dat prima gaan maar ook helemaal fout gaan.

Als je die router er nu eens tussen uithaalt en een kabel legt van het entry point naar net ingan van je computer en installeer dat dan eens.
Als het werkelijk aan de router ligt dan doe ie het dan wel.

Dat andere software IP's kunnen blokkeren kan ( maar waarom) ze hebben lezers voor hun advertenties nodig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2012 23:06 
Offline
beetje thuis
beetje thuis

Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:28
Berichten: 12
Hoi Peter,

Dankjewel voor je aanvulling. Ik zal het voorstellen, ik heb haar gevraagd of ze op nog meer xsbb fora had geprobeerd en dit is het antwoord:

Heb nog gezocht naar hetgeen ik gevonden had op het internet. Daar werd over dezelfde foutmelding gesproken. Dat betrof de volgende site:
dwergpincher.xsbb.nl

Het is zo vreemd. Ik kon daar van de week nog op. Nu krijg ik bij deze site dezelfde error 503 melding. Het wordt steeds vreemder.
Hetzelfde geldt voor de site: http://xsbb.nl/helpdesk.hs Daar heb ik geen problemen totdat ik daar kies voor helpdesk forum. Dan krijg ik dezelfde 503 foutmelding.
Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van.


Dus we blijven verder zoeken, het herinnert me wel aan wat ik ooit op een blogservice heb meegemaakt. Daar kreeg ik dezelfde foutmelding en toen bleek dat ik door een systeem geblokkeerd was op mijn ip omdat ik volgens het systeem een automatische software draaide (ik was gewoon te snel met bloggen, uploaden etc lol). Maar ik moet daar nog even induiken.

Suggesties blijven welkom, zeker nu ik twee leden heb met deze foutmelding die dit alleen ervaren op mijn forum.

Groetjes
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2012 22:41 
Offline
beetje thuis
beetje thuis

Lid geworden op: di 07 jun 2011 09:28
Berichten: 12
Beste Peter,

Wat rondzoeken op internet leerde mij dat er al eens eerder op een ander forum (bij xsbb) problemen waren met een lid dat niet meer kon inloggen. Deze bleek op ip geblokkeerd te worden. Ik heb de instellingen van beide leden die niet kunnen inloggen gecontroleerd en ze zijn niet geblokkeerd op mijn forum. Is het mogelijk dat ze worden geblokkeerd op hun ip via software die op jullie server draait?

We hebben inmiddels uit kunnen sluiten dat het aan apparatuur, software of routers ligt. Het moet dus ergens anders liggen, hetzij via de servers van xsbb dan wel via hun eigen provider. Dit laatste gaan ze deze week beiden uitzoeken, maar ik vroeg me af of jullie kunnen kijken of hun ip geblokkeerd wordt op jullie servers. Mocht je de ip adressen nodig hebben laat het me even weten dan stuur ik ze via een ip adres.

groetjes
Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 07:34 
Offline
----------------
----------------

Lid geworden op: do 26 aug 2010 10:36
Berichten: 333
Ik heb het gevraagd aan Richard en eventueel een mening te plaatsten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2012 06:51 
Offline
----------------
----------------

Lid geworden op: vr 20 aug 2010 07:12
Berichten: 44
Had er ergens in deze berichtwisseling een IP adres gestaan, dan had ik het kunnen uitzoeken.
Stuur die ook nog even.

_________________


Snel en Eenvoudig Je Domeinnaam Vastleggen
Domeinnamen en Webhosting via WebChamp


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.